Prvi slajd izbori
ZJ slajd izbori
EM-Prvi slajd izbori
AD--Prvi slajd izbori
VM--Prvi slajd izbori
JV--Prvi slajd izbori
MZ--Prvi slajd izbori
SK--Prvi slajd izbori ML
II--Prvi slajd izbori
previous arrow
next arrow
Screenshot Google maps - Ustavni sud

Je li ''privremena mjera'' suspenzije osporenih članaka Zakona na Ustavnom sudu moguća ili ne?

  • Zakon o lokalnim porezima - propisani rok za ocjenu ustavnosti bio je 3. ožujka 2025.

Veći problem od nerješavanja Zahtjeva za ocjenu ustavnosti Zakona u zakonskom roku od 30 dana je što Ustavni sud ne poseže za privremenom mjerom u slučajevima kad ne mogu donjeti odluku u propisanom zakonskom roku unatoč velikom interesu javnosti i mogućim štetnim posljedica na stanovništvo i gospodarstvo RH.

Nećemo ulaziti u temu je li odgoda donošenja odluke zbog kompliciranog predmeta možda opravdana ili ne, no čak i da je tako, sudac-savjetnik ili Predsjednik suda je mogao i trebao predložiti u takvim slučajevima privremenu mjeru - suspenziju svih osporenih članaka do dana donošenja odluke na Sjednici Ustavnog suda kako bi se spriječila eventualna šteta te sačuvao ustavni poredak što je osnovna zadaća Ustavnog suda.

Stranka JAVNO DOBRO uputila je Ustavnom sudu Prijedlog za ocjenu ustavnosti 2. siječnja 2025., a koji je službeno zaprimljen 7. siječnja. Na temu ocjene ustavnosti Zakona o lokalnim porezima upućeno je nekoliko Prijedloga, ali i Zahtjeva upućenih od Gradskih vijeća, posebno Malog Lošinja koji je zaprimljen 7. veljače 2025., nakon kojeg je pristiglo još mnogo Prijedloga za ocjenu ustavnosti istog zakona, što pokazuje širok društveni i životni interes građana i građanskih udruga za rješavanje tog pitanja.

Kako je rok za rješavanje Zahtjeva upućenih od predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave 30 dana po Ustavnom Zakonu o Ustavnom sudu prošao 3. ožujka 2025. do danas brojimo 92 dana zakašnjenja.

Čak je i produženi rok ''temeljem običajnog prava Ustavnog suda'' o kojem su iz kabineta Predsjednika suda obavijestili stranku Javno Dobro premašen za 45 dana. Naime, ''običajnim pravom Ustavnog suda'', dakle  rokom koji je Ustavni sud sam sebi zadao produženo je vrijeme za donošenje ocjene ustavnosti na trideset dana od dana zaprimanje odgovora Ministarstva koje je Sudu u ovom slučaju dostavljeno 24. veljače 2025. godine. Što znači da je Ustavni sud po svojoj odluci rok postavio do najkasnije 26. ožujka 2025. godine.

Od početka ove godine održane su samo dvije Sjednice suda, a od zaprimanja Zahtjeva 29. siječnja jedna, 2. Sjednica Ustavnog suda na čijem dnevnom redu se ocjena ustavnosti Zakona o lokalnim porezima nije našla. 

Zbog toga se stranka JAVNO DOBRO ponovo obratila Ustavnom sudu:

''..slobodni smo vam ponovo poslati upit naglašavajući važnost roka za donošenje odluke o ustavnosti Zakona o lokalnim porezima.

.... kada će biti 3. Sjednica Ustavnog suda i

je li Ocjena ustavnosti Zakona o lokalnim porezima na njenom dnevnom redu?

Zanima nas i tko je određen kao sudac-savjetnik u ovom slučaju pa molimo i tu informaciju, a posebno zato što mu je dana mogućnost predlaganja i donošenja privremene mjere koja nije iskorištena makar očigledno ne može dovesti pripremljen predmet na Sjednicu suda ni u zakonskom, ni u razumnom roku.

 

vezani članci:
https://portal.javnodobro.hr/javne-politike/ustavna-demokracija/prijedlog-za-ocjenu-ustavnosti-zakona-o-lokalnim-porezima.html

https://portal.javnodobro.hr/javne-politike/ustavna-demokracija/obicajno-pravo-ustavnog-suda-mjerodavnije-od-ustavnog-zakona-o-ustavnom-sudu.html